Magamról

Saját fotó
"Az olvasás - ha élvezetet okoz - segít élni. Átélni és túlélni is." - Vekerdy Tamás Minden, ami könyv, olvasás, írás, anyukás - Vivis.

2020. szeptember 23., szerda

Baráth Viktória: A főnök 2 ( A főnök - Igazság)


Sziasztok!

Így az újraolvasások után elértem az újdonságot adó élményekhez is, és végre a kezembe került A főnök várva várt folytatása. Olyan szempontból voltak/vannak vegyes érzéseim, hogy én azon ritka mazochista olvasók közé tartozom, akik imádták a döbbenetes és fájdalmas befejezését az első résznek... ugyanakkor a szívem mélyén én sem akartam elhinni, hogy az történt, ami és többek között azért hiányoztak az olyan karakterek, mint Ana és Rick, valamint szerintem az is kellett, hogy jobban belelássunk az Oliverhez kapcsolódó szálak mögé. 

TARTALOM: 

A múltban elkövetett hibáink életünk végéig kísérnek? 

Ana Moreno élete darabjaira hullott, miután mindent és mindenkit elveszített, aki számára fontos volt. Az otthonát is kénytelen elhagyni. Az albuquerque.i alvilág királynője immár csak egy kis tiujanai kocsma tulajdonosa. Jóval szerényebben él, de ebben a nehéz helyzetben is megtalálta a boldogságot: új barátokat szerzett, jótékonykodik, és úgy tűnik, a magánéleti gondjai is megoldódni látszanak. Egy nap azonban betoppan hozzá egy rég nem látott ismerős. Ana csak úgy szabadulhat meg a múltja sötét árnyékától, ha elfogadja a férfi ajánlatát. Ehhez viszont kockára kell tennie a saját életét. 

Begyógyulhatnak valaha a fájó sebeink? Jóvátehetjük a múltban elkövetett bűneinket? Képesek vagyunk megbocsátani a megbocsáthatatlant? Hogyan léphetünk ki egy olyan világból, ami egykor az életünk része volt? 

A többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt Baráth Viktória A főnök című regényének a folytatásában Mexikóba visz minket, ahol a jót és a rosszat egy vékony hajszál választja el egymástól. Ezt a határt pedig nagyon könnyű átlépni. 

KIADÓ: Álomgyár, 2020
ISBN: 9786156067128
RENDELHETŐ: itt


Amikor megtudtam, hogy jön ez a regény, hasonlóan nagyon izgatottan vártam, mint mindenki más, annak ellenére is, hogy nekem az első rész vége is teljes volt. Leginkább annak fényében örültem ennek, hogy közben Az igazság trilógia kapcsán is kaptunk ízelítőt például Ana és Oliver kapcsolatából, de azért hiányzott a tényleges magyarázata annak, hogy ez mégis hogyan alakult így. 

Nagyon kíváncsi voltam, hogy mi történik Anával az első kötet vége után, ami azért nem kicsit volt drasztikus befejezés. Nekem tetszett ez az énje (is), aki maga mögött akart hagyni minden mocskot, és lehet sikerült volna is, csak hát mint kiderült, ebből a világból tényleg nem olyan könnyű kilépni.


"(...) És most mi vagyok? 
Egy olyan nő, akit a férfiak kedvükre eltaposhatnak. De ennek most véget vetek! Visszahozom a régi Anát, akit Ryannel együtt eltemettem. Mint a főnixmadár, feltámadok a hamvaimból, és porrá égetek mindenkit, aki az utamba áll." 

Amit különösen szerettem ebben a kötetben, az Ana Rickel való kapcsolata. Az első rész elején, de talán még a végén sem gondolná az ember, hogy ez lesz, de minden egyes pillanatát a barátságuknak imádtam. 

" - Mondd meg annak a seggfejnek, hogy vigyázzon rád, mert ha nem, velem gyűlik meg a baja!"

Két új szereplőt is kapunk, akik különböző érzéseket váltanak ki. Az egyikük Ana Ryan utáni sötét múltjából tér vissza, a másik pedig a jelene szerves része, aki miatt a felszínen akar maradni. Véletlenül sem akarok spoilerezni, de Javier és Sol az oka annak, hogy olyan fájdalmas és döbbenetes fordulatokkal kell szembesülnünk a történet második felében. 

" - Az érzelmeket nem lehet logikusan megmagyarázni. Azok olyanok, amilyenek. Nem tudsz rajtuk változtatni.(...) Csak miattad jöttem vissza. Csak érted jöttem vissza." 

Habár az egyik fordulatra számította, bőven tartogatott még meglepetéseket. A borús izgalmak közt ott vannak a tiszta érzelmek is, amik teljesen összekavarják az embert. Kicsit haragudtam Anára, amiért Oliverrel szemben a hajón úgy viselkedett, ahogy - ugyanakkor legalább beismerte, hogy hibázott és megpróbálta helyrehozni. Valamint valahol meg is értem, és átérzem, hogy miért alakult így a helyzet. 

"Mert az élet sokszor tesz nekünk keresztbe, de a lényeg az, hogy bármilyen szar helyzetbe kerülünk is, a legjobbat kell kihoznunk belőle, akkor is, ha nem feltétlenül így leszünk a legboldogabbak. Még ha a szívünk szakad is bele. Mert mi mind igazi túlélők vagyunk."

Összességében egy nagyon izgalmas és érzelmes, fordulatokban gazdag kötetet kaptunk, ami azért sok múlt- jelen- és jövőbeli kérdésünkre rávilágított. És anélkül, hogy lelőnék bármit, azt azért hozzá kell tennem, hogy borzasztóan várom Sophia kötetét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése