Magamról

Saját fotó
"Az olvasás - ha élvezetet okoz - segít élni. Átélni és túlélni is." - Vekerdy Tamás Minden, ami könyv, olvasás, írás, anyukás - Vivis.

2020. november 6., péntek

Fodor Petra: Egy pillanat bátorság


Sziasztok! 

A legutóbbi olvasmányom az Álomgyár kiadó egy újdonsága, Fodor Petra könyve, amire már a megjelenés előtt is azonnal felfigyeltem. Sajnos előolvasni nem volt lehetőségem, de utólag nem bánom, mert így ismertem meg Papp Csillát is - és bátran mondhatom, hogy mindkét írónőtől nem egyszer fogok még olvasni. 

TARTALOM: 

Két lány, két nagyon különböző élet...

Dóra, a kezdő író egy angliai egyetem falai közt keresi önmagát és leendő hősnőjét. A siker felé vezető út rögösen indul, de végül Dóra belevág a Nagy Műbe. Miközben a belső és külső világgal ismerkedik, szembesül a múlttal, a családi tragédiák eddig elkendőzött rideg valóságával.

Abby igazi belevaló, bulizós angol egyetemista, egy híres, bohém drámaíró unokahúga, akinek minden adott a boldoguláshoz. Ám miközben kreatív írást tanul az egyetemen, rá kell jönnie, hogy egy neves rokon még nem jelenti azt, hogy az ember maga is tehetséges...

A két lány sorsa óhatatlanul is összeforr. A mindig rosszul választó Abby és a választani képtelen Dóra megtalálja-e a végén a szerelmet? Rálelnek-e életük értelmére? Melyikükből lesz író, és kinek nyit az idő újabb lehetőségeket? 

Fodor Petra első regénye az útkeresésről, a lehetőségekről és a szerelemről elvarázsolja az olvasókat. 

KIADÓ: Álomgyár, 2020
ISBN: 9786150087085
RENDELHETŐ: itt


Könyvmoly éveim alatt nem egyszer fordult elő, hogy zsigerből megéreztem azt, ha egy könyv nekem kell, mert betalálhat nálam. Ezért hallgatok is mindig erre az érzésre, és talán ha egyszer-kétszer kell csalódnom, hogy mégsem. Az Egy pillanat bátorság esetében is rögtön éreztem, hogy az én könyvem lesz, és nem is tévedtem. A címe is nagyon tetszik, de ami elsőre megfogott, az a borító volt. Annyira harmonikus a színeivel, a két lány ábrázolása és az egész szimbolizmusa, ami a történet olvasása után nyer értelmet; egyszerűen imádom. Fiatalos, elragadó, szerethető. 

A tartalom alapján egy érdekes, de átlagos történetnek ígérkezik, és alapvetően könnyed, mégis már a prológusnál rájön az olvasó, hogy azért lesznek itt komolyabb dolgok is. Elég hamar belerázódtam a hangulatába, sokszor alig tudtam letenni, nagyon tetszik az írónő írásmódja, és a két lány karaktere is már az első oldalakon felkeltette a kíváncsiságomat. Első ránézésre azt gondoltam, inkább Dórával tudok azonosulni, aztán kis meglepettségemre ráébredtem, hogy bizony Abby jelleméből is rengeteg van bennem. Gondolok itt többek között Dóra önbizalomhiányára, bizonytalanságára, az olvasás és írás iránti szenvedélyére, és Abby azon tulajdonságaira, hogy néha meggondolatlan, mégis könnyen barátkozik és érdekli más emberek sorsa, jóléte. Nagyon érdekesnek tartom, hogy két szinte teljesen különböző lányról beszélünk, más életkorban (még ha csak pár évről is van szó), más háttérrel, múltbeli tragédiákkal és gondolkodásmóddal; mégis, szerintem bárki tud azonosulni nem csak az egyikükkel, hanem akár egyszerre mindkettejükkel. 


"Bátornak csak egy pillanatig kell lenni, csak addig, amíg döntesz valamiben. Utána már minden megy a maga útján. Ez hiányzik az emberek életéből." 

Amit a legjobban szerettem ebben a könyvben, a hangulatán kívül, az a két lány jellemének íve, karakterfejlődése volt: ahogyan követték az álmaikat, nem adva  fel a kudarcoknál sem és ahogy megtalálták önmagukat, valamint a saját útjukat. Petra nagyon jól átad Dóra és Abby által mindent, amin az ember ebben a korban átmegy, legyen szó az érzelmi, társadalmi, egyetemi vagy családi életről. Én végül nem jártam egyetemre, és nem is bántam meg, de nagyon jó volt belelátni ebbe a világba a két szereplőn keresztül, főleg a különböző perspektívákat tekintve. Londonban szintén nem voltam, de ennek a hangulata is annyira átjött, hogy alig várom, hogy egyszer eljussak. Ezen kívül ott volt a Harry Potter vonatkoztatás, az olvasás és írás, az az édes, első, igazi szerelem, barátság és összetartás, és nem utolsó sorban a segítségnyújtás öröme az igazán nehéz élethelyzetekben, amik könnyeket csaltak a szemembe. 

" - Hogy lehet ezt kibírni?
- Szeretettel. Nem a kedveskedő, érzelmes szeretettel, hanem az erőssel, a határozottal, az ellentmondás nem tűrővel."

Összességében egy könnyed olvasmány, mégis tele komoly gondolatokkal és érzelmekkel, elgondolkodtató élethelyzetekkel, és olyan lezárással, ami miatt mégsem olyan átlagos, mint amilyennek tűnik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése