Magamról

Saját fotó
"Az olvasás - ha élvezetet okoz - segít élni. Átélni és túlélni is." - Vekerdy Tamás Minden, ami könyv, olvasás, írás, anyukás - Vivis.

2020. október 18., vasárnap

Sherry Gammon: Elviselhetetlen (Port Fare-trilógia 3.)

 


Sziasztok!

Ez már az utolsó rész volt, és talán ezt volt a legnehezebb olvasni, ez volt rám a legnagyobb hatással. Bár mindegyik karakter nagyon szerethető, az én személyes kedvencem is Booker, ezért nagyon vártam, mit tartogat ez a kötet. Úgy érzem, Sherry ezzel a történettel volt a legkíméletlenebb, ugyanakkor ez a téma (bántalmazó kapcsolat) ezt nyilván igényli is. 

TARTALOM: 

A fiatal, jóképű és vicces Booker Gatto nemrég hagyta ott veszélyekkel teli munkáját, hogy nyugodt, kiegyensúlyozott életet kezdhessen. Egyetlen dolog hiányzik számára a boldogsághoz: egy igazi társ. De a szerelem elkerüli, és a múlt árnyai még fogva tartják a szívét. De bármennyire is próbálja kizárni az életéből az érzelmeket, nem tudja nem észrevenni a gyönyörű és okos Tesst.

Tess Selleck bujkál. Egy olyan kapcsolatból próbál kilépni, melyben mindennapos a megaláztatás és a szenvedés. Egy erőszakos és durva férfi elől menekül, aki egykor a férje volt. Tess átmenetileg nyugalomra talál Booker mellett, aki napról napra vonzóbb számára, de bizalmatlansága a férfiakkal szemben óvatosságra inti. 

Kétséges, hogy a két megsebzett léleknek van-e jövője. Vajon a szerelem és a bizalom segíthet rajtuk, vagy éppen ezek az érzések válnak elviselhetetlenné? 

KIADÓ: MAXIM, 2015
ISBN: 9789632615240
RENDELHETŐ: itt


A Szerethetetlen is a szívem csücske volt, mégis úgy éreztem, hogy a Hihetetlen még jobb, de Sherry írásmódja és az egész történet egyben nézve szerintem most, az Elviselhetetlenben teljesedett ki igazán. 

Nem tudom, hogy mert a karakterek is idősebbek, vagy maga a téma komolysága, és annak részletes, érzékeny bemutatása: a rengeteg fájdalmas és gyönyörű pillanat egyvelege miatt, vagy úgy eleve, de ez a rész lett, ami vitt nálam mindent. Ráadásul mivel a kemény könyvek az igazi zsánereim, már meg van edződve a lelkem - mégis úgy éreztem néha, hogy ezt le kell tennem. Tess korábbi életének bemutatása, beleértve ebbe főleg az erőszakos ex férjével való mindennapjait ugyanis annyira életszerűen borzalmas volt, hogy egy idő után elkezdtem reménykedni, hogy nem az írónő saját tapasztalata. 

Habár Booker múltjával egy ideje tisztában vagyunk, azért még mindig van egy bizonyos dolog, ami kiegészíti a történteket, amire ebben a kötetben derül fény, és ami miatt még inkább szívfájdító az egész. Valamint a tönkrement házasságának a részletei is kiderülnek. 


"- Félek - nyögöm ki hirtelen a magam számára is meglepő őszinteséggel.
- Én is - feleli. - Te meg én, két csődtömeg vagyunk.
Bólintok. - Nem is kicsit.
- De ki lehet jobb a másiknak, mint éppen mi, ketten? Ki értené meg jobban a fájdalmunkat, a kínt, amin túl vagyunk? Ki segíthetne jobban a másiknak gyógyulni? Az összetört szívünk cserépdarabkáit összerakni? Senki más rajtunk kívül - szögezi le bölcsen. - Ideje továbblépnünk." 

Egyedül Booker exének a szálát éreztem egy kis túlzásnak, egyébként szerintem szépen lett kifejtve. Amíg Tess és Booker története arról szól, hogy mindig van remény az újrakezdésre, addig a többiek élete is a részünk marad, és én ezt különösen szerettem; főleg azt, ahogyan Maggie szemszögével zárul, hiszen vele is indult minden. Kicsit úgy érzem, jóval nagyobb hatással volt rám, mint amennyire képes vagyok írni róla.

Sherry Gammon trilógiája, azon belül is főleg a harmadik rész, valószínűleg örökre a kedvenceim közt marad. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése